Fina dagen

Nu sitter jag här och är tjugo år. Det var inte så hemskt när det kom till kritan, att fylla tjugo. Precis som alla andra födelsedagar som i sin tur är precis som alla andra dagar. Nästan. Man blir inte firad med frukost på sängen och får presenter i vanliga fall. Inte jag alla fall. Det var roligt att Karin kom och följde med ut på resturang också. Då blev det ännu lite mer extra. Vad som var väldigt roligt var också att komma hem från resturangen och hitta en stor buket utanför dörren. Buketten bestod av 20 röda rosor(!) och på kortet stod det "Grattis på 20 års dagen fran en hemlig beundrare". Den var otroligt vacker, jag blev så glad. Jag önskar jag kunde tacka, men jag vet inte vem den hemlige är. Jag kan inte fatta att någon alls skulle ge mig något sådant bara sådär. Den enda jag kanske kan tänka är en viss brottare, men jag minns inte ens om vi var vänner senaste gången vi snackade för evigheter sedan. Det känns dumt att tro att han skulle ge mig något sådant. Det känns dumt att tro att någon skulle ge mig något sådant, men nu är det tydligen så, för de andra såg också buketten, inte bara jag! Men det finns liksom ingen annan jag kan tänka möjligen skulle göra något sådant. Jag känner inga andra människor! =D Men den vackra buketten står nu på mitt rum, som doftar friskt av den där speciella roslukten, brevid det underbara fruktfatet fullt av frukt som jag fick av älskade lilla Karin. På min arm just nu sitter också det supersöta silverarmbandet med små hjärtan. TACK ALLA! Tack mamma och pappa för den urhäftiga dinosaurietanden (HAHA) den ser cool ut där den ligger på hyllan brevid min "friggolit" som jag fick förra året. Och den läckra plånboken som får mig att bli sugen på cocacola med sitt colafärgade läder. Tack Maja (och hundarna såklart) för de superfina trosorna, de finaste jag har haft.

Hur som hälst. Det var en fin dag, på flera sätt. Vädret var fint. Det mesta var fint. Och nu smäller de raketer, för mig så klart. Nej, kanske inte men det var ett väldans smällande. Nu måste jag väl gå och nanna. Imorgon är det fullt upp. På lördag blir det kallas och tills dess ska det fixas en del. I dag hämtade vi studentmössan också så nu måste jag plugga som attan så att jag kan få ett slutbetyg att matcha mössan med. Det ligger risigt till. Två kurser har jag knappt ens börjat på. Men man vet aldrig med mig. God natt!


Kommentarer
Postat av: karin

men du har du ett par ännu finare trosor HAHA!

2010-04-18 @ 13:16:50
Postat av: Mathilde Agborg

HAHA!! Ja Lindi vet precis vad jag suktar efter i trosväg!

2010-04-18 @ 22:13:43
URL: http://globalthought.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tack du älskling för att du finns och är den du är!

2010-04-29 @ 22:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0