Holmaträff

Imorgon klockan fem börjar helgens möte som hålls på holma! Det ska bli super roligt. Jag hade tänkt vänta tills idag med att anmäla mig, ville inte riskera att person som kanske skulle kunna bidra med en massa ideér skulle bli utan plats för att jag, som sitter tyst som en mus och bara lyssnar på vad alla andra säger tvunget skulle dit. Men så ringde Olle, (gud vad glad jag blev av att höra hans positiva stämma!) och undrade om vi kommer imorgon, jag och Karin. Oturligt vis satt jag på tåget och hade hamnat i den tysta kupén så jag fick flera sura blickar när jag väl komma på något att säga till svar, jag blev så ställd av att höra hans röst. Och ännu mer oturligt vis har min hjärna en tendens att totalstanna så fort jag sätter en telefon mot örat. Blir så irriterad på mig själv!

Jag hoppas också att vi kan smita i väg vid något tillfälle och hälsa på våra fyrfota vänner i hagen. Undrar om Pontus är kvar, Olle sa att han skulle säljas. Aj, det svider i hjärtat av att tänka på att hans kulle vara borta. Den store klumpedunsen. Flora, Martin och Lilleman är i alla fall där vad jag vet och bara tanken på att klappa deras silkesmular gör mig lycklig.

Ush vad många skoluppgifter som ska vara inne imorgon, nu innan APUn börjar på måndag. Jag kommer att få sitta uppe hela natten. Och så sitter jag och skriver blogginlägg istället, typiskt. Men jag låter min inre vilja styra allt för ofta över mina tusentals "måsten". Det ska bli spännande att se vilka nya människor som har haft turen att börja Holmakursen denna terminen. Kanske är någon sedan i höstas kvar, har ingen aning. Imorgon får vi veta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0