Bildterapi

Jag ligger i min säng och har ont i öronen. Vet inte varför, hade bara en sprängande känsla när jag vaknade i morse, som om trycket i huvudet var jätte högt, och det har hållit i sig hela dagen. Bara knappandet på tangenterna spränger i öronen. Och när skåpen stängs i köket, när någon går på golvet eller slänger sopor på gården tror jag att trummhinnorna ska spricka. Konstigt.

Jag ligger mest och läser. Kollar runt på olika behandlingsfomer som skulle kunna vara lämpliga för min bäckenled och övriga smärtor. Har läst om kiropraktik, akupuktur och zonterapi. Nu hamnade jag någonstans där det stod om bilterapi. Det lät intressant så jag sökte vidare på det och har nu läst lite. Det hade varit något jag skulle vilja lära mig. Och psykologi över huvud taget. Men det här med hur vi tänker i bilder, hur vår tanke är uppbyggd. Vad en tanke är för något. Sånt är intressant!

"Att måla bilder tillsammans med en bildterapeut individuellt eller i grupp kan vara ett sätt att lära känna sig själv och sina känslor, att identifiera sina resurser och hinder för självförverkligande."


Hämtad (samt citatet ovan) från Svenska riksförbundet för bildterapeuter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0