Uppdatering på Verle

Jag gick in och läste lite om bevarandet om Verles gammelskog. Så här ligger det till, det var nämligen inte precis så bra som jag trodde, om inte tillräckligt myckt pengar samlas in före den 19:e mars, kommer hela skogen att fortsätta tillhöra sin nuvarande ägare. Denna ägare planerar att avverka den omgående! Hittils har 2 205169 kronor samlats in, men 7 450 000 kronor är vad skogen kostar. Men finns hopp, och hoppet står till oss, allmänheten! Om inte ett klick föskogen skulle ha ingripit skulle skogen varit borta, fälld redan i vintras. Detta för att inga myndigheter har medel för att kunna bevara den. Fan, detta är sinnessjukt, hur mångå sådana här platser har vi i Sverige? Jag ska lägga upp en film från Verles skog här nere så ska du får se hur underbart vacker och vilt(!) det är! Man kan inte förstå, om man bott i stan hela sitt liv att Sverige kan se ut så här! Jag ska skicka in tre sms nu!
 
Sma "kotte" till 725 50! Just do it!
(en chokladkaka, en veckotidning, 2 hekto smågodis eller en oersätterlig gammelskog!?)

Lägg dessutom http://www.ettklickforskogen.se/ som startsida och gör klicket till din dagliga rutin som tusentals andra människor gjort. Igår gjordes det 9875 klick.

"Ditt stöd kommer att bli helt avgörande om det blir en gammelskog för framtiden eller ett kalhygge i nutiden" Ett klick för skogen
verle_skogen.jpg

Kommentarer
Postat av: karin

Jag kopierar hela inlägget till min blogg. Puss

2009-01-20 @ 19:21:38
URL: http://karinsss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0