Klimatkväll

Aa, tv hade någon typ av klimatkväll ikväll. Eller den kanalen jag råkade ha på hade, svt2. Det håller på fortfarande, men nu är jag så sjukt trött. Kan dom inte visa sånt normal tid, då människor är vakna? Precis så visade dem någon slags drama/dokumentär "från" framtiden. Hur den ser ut med klimatkatastrofer m.m. Nu börjar det precis en ny dokumentär.

Men snälla goda oss. Inse för vår skull att vi har en möjlighet att förändra. Nu, nu, nu! Åh! Jag förstår inte hur mycket känslor jag har när det gäller detta. Jag känner gråten, paniken, glöden, hoppet och hopplösheten, alla känslor som brottas så fort jag hör ordet klimat. Runt omkring mig ser jag människor som inte ens verkar ha insett att vi har ett problem och än mindre att det är värt att engagera sig, eller ens förändra sitt levnadssätt. De känner verken hopp eller hopplöshet, de ägnar det inte ens en tanke. Så ser jag också en massa människor som kämpar.

Jag själv den senaste tiden har inte orkat. Bara stött bort tanken. Känt en kviv i hjärtat varje gång jag fått en skymt av något som påminner mig om "kampen". Jävla klen, fis. Men så är det. Jag har inte velat se eller läsa eller ens komma i närheten av några nyheter. Har inte ens velat se dokumentärer om klimatet. Det fyller mig bara med hat, emot samhället. Samhället som förstör människors liv så att de förlorar sitt hopp. Jag har inte läst böcker, skrivit texter, inte försökt övertala folk om att börja tro på att vi måste och kan förändra. Ja, vad tusan har jag gjort den senaste tiden?

Nej, trött är jag. Alla borde sova vid den här tiden. Att sova några timmar innan midnatt är ett sätt att "rädda" planeten. Jag bara vet det. Så det så!

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0