Godmorgon

Nu sitter jag här igen och äter frukost. En havregrynsgröt som jag råkat lägga aldeles för mycket salt i. Jag tittar på klockan och den är fem over sex för tillfället. Idag är det prov och inlämning av repotaget. Det blev lite sent ikväll och jag gissar att min kropp kommer vara halvförlamad på vägen hem på tåget i eftermiddag.
   Jag hade gärna suttit här och skrivit hela förmiddagen. Men det är ju inte realistiska drömmar. Men vem har sagt att drömmar ska vara det? I natt drömmde jag i och för sig också, men jag tror ingen skulle ha glädje av att höra på den drömmen. Den var dem mest konstigaste och mest inveklade av drömmar. Så det skippar jag.
   Det är en kille som kommenterat en del inlägg den senaste tiden. Det är intressant att läsa hans tankar och åsikter och jag kommer svara dem, samt mailen ikväll, jag har bara inte haft  tid (du vet vem du är). Det skönt när folk skriver och berättar av av det tänker tycker jag. Samtidigt är det nog utvecklande för en själv med.
   I dag är det sista dagen i skolan innan den långa APU perioden på fem veckor tar sin start. Vi kommer att spendera dessa veckor på Holma gård som jag redan berättat. En gård där det bedrivs forskning och utbildning i små skalig ekologisk odling och hållbar utveckling. Jag har längtat sedan vi var där första gången. Där kommer man nog att vara omgiven av tänkande människor.
   Jag har tänkt på det här med "tänkande människor" mcyket innan. Jag får rätt ofta kommentaren "det är skönt att någon tänker nu för tiden" och jag kan inte låta bli att fundera - Tänker inte alla människor? De människor som till exempel i min skola bara rusar runt och hela tiden är upptagna av alla andra m.m, hinner de tänka på andra saker än vad som händer för stunden eller vad som kommer hända då och nu? Jag menar de här människorna med åsikter som bara gynnar dem själva. De som storhandlar varje helg, shoppar för hundratals kronor varje vecka och helt enkelt gör av med mer resurser än vad många andra tillsammans skulle ha gjort. Tänker de? Eller låter de sig helt styras av sina behov? Det är spännande att försöka leva sig in i deras huvud.
   Behov är också ett spännande änme, vad är ett behov? Men jag tror inte jag hinner diskutera fler saker här nu innan jag ska med tåget till Svalöv. Det får kanske bli morogndagens morgonämne.

Ha en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Zakaria

Morning, hehe



Det finns 3 olika typer av drömmar, drömmar som är helt tydliga och har mening är budskap från Gud till dig personligen, de andra berättar jag mer om sen.



Nej tyvärr majoriteten av människor tänker inte, istället följer de någon som tänker åt dem - om de stannade och tänkte efter en ärlig stund inombords, då skulle de ha ändrat på sig, och människans värld skulle inte ha varit i kaos som tillfället. Men när kaoset når dess klimax Guds revolution kommer in i bilden, därför ska man aldrig tappa hoppet.

2008-09-19 @ 09:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0