Ekoskor

Var inne på Tradera idag och kollade runt när jag hittade ett par skor, ekologiska skor, som fångade mitt intresse. De var tyvärr inte min storlek och inte heller riktigt min stil. Men de var ekologiska. På en av bilderna var skokartongen med och på den stod det www.simpleshoes.com - så jag gick in där och kollade. De hade faktiskt fina grejor där som jag mycket väl hade velat köpa. Dock var det i USA de höll hus, så skorna är kanske inte så ekologiska längre när de väl kommer till Sverige? Fast det viktigaste just nu är kanske att visa intresse? Så att det sprider sig även hit till oss.




Visst var skorna fina? Väskan här nedan var också helt härlig.


Allt material de använder sig av (se bild nedan) är organiskt, återvunnet eller material som inte förstör miljön i framställningen. De kan vara organisk bomull, hampa, bambu, cocosnötter, återvunna bil/cykel däck, återvunnen plast och mycket annat. Man kan läsa om alla material de använder sig av på deras hemsida och lära sig ett och annat.



Gå in och läs mer på hemsidan, för nu ska jag gå och titta på film och äta ungsbakad banan med sirap tillsammans med Maja, Cornelia och Karin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0