Bluff eller ej?

Den ständiga debatten om den globala uppvärmningen är bluff eller ej, visst blir man trött? Och hur får man reda på sanningen? Vem ska man lyssna på, vem ska man tro? Vilka forskare bevisar sanningen? Kan vi över huvud taget någonsin få reda på sanningen?

Nej, ibland känns allting för rörigt för att orka förstå...

Men när man ser dessa uttorkade, svältande barn och sjuka människor förgiftade av i-värdens skrot, då vet man åtmonstone vad sanningen INTE är! Och fylld med en kraft och en stark vilja att förändra vänder man sig tillbaka.

Stunt samma om nu inte koldioxidutsläppen och den globala uppvärmningen är orsakad av oss. Vi sitter lik förbaskat och håller på utvecklingsländernas naturresurser. Släpp dem! Låt dem försörja sig själva. Låt oss hålla oss till vår del av världen och ta vara på det vi har här. Vi måste sammarbeta, så är det bara. Såväl dem som bor på landet som dem bosatta i staden.

Så bluff eller ej - spelar det någon större roll när världen svälter?



Kommentarer
Postat av: Zakaria

"Men när man ser dessa uttorkade, svältande barn och sjuka människor förgiftade av i-värdens skrot, då vet man åtmonstone vad sanningen INTE är!"



Vad menar du, kan du vara lite mer tydlig, jag förstod inte.

2008-10-24 @ 00:08:59
Postat av: mathilde

Svart till zakaria:



Jag menar bara att sanningen inte kan se ut på det sättet. Jag tänkte inte så noga innan jag skrev det, kanske inte passar så bra egentligen. Men min mening var alla fall att vi itne kan se det som en sanning att världen ser ut på det sättet. Den gör det men det är inte så den ska se ut. Jaja, du fattar va? Haha, tänkte väl att det skulle vara du som ifrågasatte det där zakaria! Mitt ordval blev lite fel, sorry!

2008-10-24 @ 18:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0