Där vill jag leva

Min högsta önskan

lämna detta sjuka urspårade samhälle

av stress ångest och depression

sjukdomar

svält och fetma

samhälsförpliktelser

förvrängd värklighetsbild

till ett liv i bergen

till ett liv i skogen

till ett liv vid havet

till ett liv i jungeln

till ett liv i öknen

till ett liv i det vilda

till ett liv i naturen

vart har all romantik

harmoni

känsla

samspel

kärlek

ömhet

tagit vägen

man är så vulgär

så okänslig och oförsiktig

vi förstör

kör över alla sköra mysterium

istället för att möta det, lära av det

vi vet inte vad det är

vad det har för mystiska egenskaper

det är främmande

därför förgör vi det

hur skulle jag kunna vända detta ryggen

leva i vetskap om allt som sker med vår planet

utan att antsränga mig för att skapa förbättring

vad är mitt livstid till för om inte förända

hjälpa

varenda dag är guld värd

och ett steg närmare ett samhälle där vi hittar tillbaka till vår framtid

en framtid i samspel med vår natur

DÄR vill jag leva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0