Utan natur - inget samhälle

Apropå det, att vi inte har något sammhälle utan naturen, är inte sammhället en del av naturen? Vi är ju en del av naturen, vi är skapta här på jorden som vilket träd som helst och är lika mycket natur som det. Samhället är skapat av oss, precis som bladen är skapta av träden. Är inte vårt samhälle en del av naturen? Hur kan då vårt samhälle påverka naturen så negativt? Hur kan en del av naturen påverka helheten - miljön och klimatet, negativt? Är det negativt att temperaturen blir varmare? För oss är det det, vi som lever här nu. Men om vi inte klarar av att anpassa oss och temperaturen stiger och vi dör ut, då kommer kanske andra varelser ta över. Men vill inte vi överleva då? Ska vi inte försöka allafall? Varför vill folk inte ge oss en chans? Vi som vill försöka...

453391-144

Detta var bara 100% tankar. Hoppas ni hängde med i mina tanke gångar och att ni förstod min mening, vilken jag inte riktigt förstått själv än, men jag får väl sova på det. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0