Monty Roberts

Tråkigt att jag missat så många dagars skrivande här. Men jag har haft fullt upp med att försöka bli frisk tills idag. Det var en betydelsefull dag idag för mig. Jag skulle vara assistent till crewn på Monty Roberts sweden tour 2008. Efter förra årets besök i stockholm fick jag och Karin äran att träffa Monty personligen och vi fick kontakt med hans nu ända upplärda certifierade svenska instruktör Ann lindberg. Det har haft så otroligt stor betydelse i mitt liv. De är de första personerna jag träffas som jag känner mig hemma med. Alla dessa underbara människor och inte minst Motnty som vid snart fyllda 73 års ålder fortfarande åker jorden runt för att sprida sin visdom om hur man komunicerar med hästar på deras eget vis, utan det minsta våld. Allt för att göra jorden till en bättre plats för båda hästar och människor än den var när han fann den.

Monty Roberts är en fantastisk man, känd och efterfrågad världen över för sina fantastiska metoder att arbeta med hästar, övriga djur och människor.

Besök Montys hemsida här och läs om hans spännande och inte minst sagt draumatiska liv.

Nu måste jag nanna <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0