Ang. min kommentar till KENZA

Vad är dina intressen?
Shopping...kläder...skriva...ögonskuggor...lösögonfransar...läppstift... böcker... musik... ridning...bakning...skor... blogga... mode eller kanske miljöfrågor?

Att jag skriver om miljön på min blogg är inte för att det är min favorit hobby eller något sådant. Det är för att jag vill lösa de här problemen så vi kan börja leva igen. Jag bara brinner av energi för att försöka få människor att se en förändring, som jag vet är möjlig om folk bara inser det. Det är inte så att jag är glad att vi har det här problemet så att jag har någonting att skriva om. 

Jag har ett exempel: Efter min kommentar på KENZAS blogg var det en som kommenterade och sa att hon tyckte kenza inte skulle bry sig om mina önskemål att hon skulle skriva mer om hur hennes konsumtion påverkar planeten, utan att vi som skriver om miljöfrågor, djurplågeri eller vad det nu är, skulle läsa bloggar som skriver om det. Att om det är de vi vill läsa om skulle vå söka efter bloggar som skriver om det. Men hallå? Vad är vittsen med det? Jag förstår bara  inte vad hon menar. Det här är väl inget vi VILL läsa om, det är något vi vill att man inte ska BEHÖVA skriva om. Vad gör det för skillnad om vi som redan engagerar oss i detta bara läser varandras texter, vi vet ju redan vad det handlar om. Vem påverkar vi isåfall? Vad gör vi för skillnad? KENZA är en tjej med stoora möjligheter att gra en skillnad, och därför skrev jag till henne.

Nej tvärtom, jag skulle vara överlycklig om vi inte stod inför detta problem. Om det redan var löst. Eller om planeten fungerade så att vi kunde ta hur mycket som hälst och släppa ut hur mycket gaser som hälst utan att det påverkade. Jag skulle gärna vilja ägna alla min tid åt mina andra intressen, som hästarna till exempel. Och jag skulle ha 100% fokus på skolan. Men nu är det inte så, vi står inför ett stort problem och jag vet att det finns, jag blundar inte för det eller osynliggör det för mig själv. Jag försöker göra en skillnad och även om du är modeintresserad eller musikintresserad eller vad du nu är intresserad av så är det här dina problem lika mycket som vem som hälst. Det här är ingen hobby som alla som arbeter med miljöfrågor delar, utan ett intresse för överlevnad.



453391-149


Kramkram Mathilde

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag håller med!
Kenza påverkar tusentals läsare att fortsätta köpa kläder varje dag! Om hon istället föregick med gått exempel och gjorde miljömedvetna val så skulle det göra stor skillnad!

2008-05-07 @ 08:36:56
URL: http://fridamariaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0