Lånar man något, lämnar man tillbaka det i samma skick!

image21


Hela tanken bakom min blogg var att jag ville få med mig ungdomar som jag sjäv att bli mer miljömedvetna. Inte visst jag att det skulle vara så svårt. Att alla skrattar åt en när man nämner ordet miljövänligt. Det är tråkigt att det ska vara så här men jag vet att de människor som har fattat allvaret i det hela, inte kommer ge upp. De kommer fortsätta sprida kunskap och få med fler och fler. Jag blir så glad när jag åker hem från skolan och ser små förändringar i folks handlingar och läser arktiklar med personer som engagerat sig på olika sätt. Vi får kämpa på, mer kan vi inte göra. Det är upp till var och en hur de vill leva på jorden, men jag vill alla fall göra allt för att mina barnbarn ska få ett värdigt liv på denna jord. Det vore väl för tråkigt om allt nu levande liv dog ut på grund av att vi misskött vår plats.

Enligt mig lånar vi vår tid på jorden. Och det man lånar lämnar man tillbaka i samma skick som när man fick det.

Kram Mathilde <3

Kommentarer
Postat av: Eva

bra blogg! :)

2008-03-19 @ 14:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0