Inte ensam

Jag är säkert inte ensam med att tycka att det är svårt att förstå allt det här med klimatförändringarna och den globala uppvärmningen som det skrivs och pratas om så mycket. Trots att jag verkligen försöker sätta mig in i det är det väldigt snurrigt där uppe. 

Och då är det ju inte konstigt att dom som överhuvudtaget inte intresserar sig inte vet ett svatt om vad som pågår med våran jord. De orkar väl inte sätta sig in i en text utan bläddrar väl helt enkelt förbi.

Nu är det ju inte så lätt. Det här kan vi inte bläddra förbi! Det är vår skyldighet att göra det just vi som individ kan göra.

Jag ska samla ihop lite fakta jag lyckats smälta tillsammans med lite klimatnyheter jag prenumerarar på genom naturvårdsverket här på bloggen och försöka skriva det så att vanliga människor förstår.

Hoppas att det kommer finnas intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0