Dåligt med nyheter

Det har varit dåligt med nyheter här på bloggen på sista tiden. Jag saknar det, nu ska jag börja piblicera lite nyheter på nytt. Jag prenimererar ju på naturvårdsverkets nyhetsmail och även klimataktuellt. Så det är faktiskt bara rätt att jag skickar dessa nyheter vidare! Då jag är trött på alla negativa nyheter om klimatet så kommer mestadelen av nyheterna nog vara så kallade "goda nyheter", men även en del "dåliga"  kommer givetvis förekomma.

Jag vill också i inlägget påminna er (mest mig själv) om min lilla miljögrupp, eller vad man ska kalla den för, för oss här i Malmö  "G O G R E E N - Malmö" . Den är för oss som aktivt vill hjälpa till och jaga på folket som styr Malmö att få en hållbar stad, NU! På Leonardo di caprios hemsida för filmen the 11th our har gruppen en sida där syftet var att skrvia ner aktionerna vi gör och har avklarat. Det har legat nere, för jag förstår inte riktigt hur det fungerar måste jag erkänna. Det var faktiskt en kille från Lund som studerade här i Malmö som föreslog att vi skulle göra någonting, men jag lyckades inte svara honom. Så det blev inget, lite synd! Men jag kan berätta lite om hur jag tänkt gruppens framtid:

Vi samlar lite förslag på saker som behövs göras eller kan göras för att förbättra framtiden både nu och på sikt. Vi gör någonslags plan för varje "sak" ( vi kallar det aktion) som vi listat upp. En aktion kan tillexempel vara att få den eller den affären att börja källsortera, få en kontainer för mjukplast på sofielunds vägen, ja ni fattar. Vad som hälst!

Jag kan faktiskt börja redan nu på en liten lista (ni får gärna fylla på den)

Aktioner:
1. Ordna källsortering för kartong på bokvården på stadsbiblioteket - KLART
2.
3.

Okej, en aktion är avklarad. Men hur som hälst, när vi bockar av så här får vi listan att kännas möjlig. Några förslag. Jag kan fylla på den efterhand.

Många bäckar små gott folk!

Kram Mathilde <33


Kommentarer
Postat av: Maja

Hej! Ropar på dig, din header är klar men du tyckt inte höra så jag skriver så får du se sen. Vad gör du föresten? Men kan vi inte fösöka få komunen att skaffa mjukplastinsamling? Vi kan samla namnlista och sedan skicka in? Det stör mig vääldigt mycket att det inte finns. Ska gå och hämta dig nu så att du kan se hur det blidde.. Kram!

2008-07-11 @ 18:21:55
URL: http://bigblueeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0