Min klimatblogg

                     image2
 

Med klimatet i tanken skriver jag om saker som väckt mitt intresse.

Mitt huvudsyfte med hela den här bloggen är att få fler unga, som jag, att intressera sig och engagera sig för vårat klimat som håller på att falla ur balans.

Först vill jag bara klargöra en sak:

KLIMATHOTET FINNS INTE!
(och missförstå mig inte nu)
Det är inte klimatet som är hotat, det ändrar sig, men det överlever.  Det är VI människor och alla andra arter som lever här nu som inte kommer klara oss i det klimat vi håller på att skapa.
DET ÄR LIVET PÅ JORDEN SOM ÄR HOTAT!


Jag heter Mathilde
Är en tjej född 90 som bor i Centrala Malmö
I hela mitt liv har mitt intresse brunnit för djur och natur!
För ett antal år sen, när min hjärna mognade så pass att jag började se mer om vad som hände runt om i världen, började TV och tidningar skriva om det så kallade klimathotet. Detta fångade mitt intresse direkt! Sedan dess har jag läst allt jag kommit över om miljön och klimatet!




Bor du i Malmö och vill göra något för vårt klimat?

Jag har startat en grupp här i Malmö där jag tänkt samla andra brinnande själar som vill medverka till att göra miljön i Malmö grönare!

Gruppen heter G O G R E E N Malmö
Gruppen är öppen för Alla som VILL göra någonting.

Jag vill tro att alla egentligen vill göra något, men att dom bara inte vet  vad eller hur dom ska göra! Så har allfall jag känt, och det är jätte frustrerande.

I G O G R E E N Malmö kommer jag starta projekt, så ofta jag bara kan, där  vem som hälst är välkomna att hjälpa till. Jag kommer snart skriva här på bloggen några projekt jag tänkt mig. Det är bara små projekt men tillsammans kommer det att göra skillnad. Självklart är det 100% gratis att gå med i gruppen, det ända du betalar med är ditt engagemang!

Gruppen startade jag genom Leonardo Dicaprio och hans kolegor som tillsammans har gjort en hemsida i samband med Leonardos film "11th hour " där privatpersoner kan hjälpa till och rädda jorden genom att samla ihop sina grannar och bilda grupper där man kämpar för att göra sin stad grönare.
 
Jag bestämmde mig för att göra det och skapade samtidigt denna bloggen för ett ställe att samla gruppen och få med nya medlemmar.


Mejla mig
[email protected]


...kommer skriva mer om detta men nu måste jag sluta. Kram <3




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0