Klimax idag

Halv sex idag ska Klimax här i Malmö ha demonstrera. Mamma och jag ska dit och se på, tänkte det skunde vara spännande att föklja med dem en gång och se hur det går till. Själv ska jag fokusera på människorna runt omkring och deras ansiktsuttryck. Hur blir dessa demonstrationer bemötta av folk. Nästa gång de hör ordet klimat, miljö eller koldioxidutsläpp, vad tänker de på då? En kamp de är villiga att deltaga i, eller på ett gäng irriterande människor som hindrar deras väg? Är detta verkligen rätt sätt att påverka folk? Jag har ingen aning. Jag vet bara att vi måste agera. Och jag gör det nu genom att följa med på en demonstration. Jag beundrar Klmax och uppskattar deras engagemang. Men jag kan inte ibland låta bli att tvivla på deras metoder. Men vi får väl se! Olika människor tar det förmodligen olika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0