Sverge shoppar loss!!

Förra året shoppade sverige för 567 miljarder! De senaste 10 åren har Svenskar ökat sin konumtion av kläder och skor med 60 procent och konsumtionen bara ökar. Var fjärde Svensk säger sig ha shoppingen som sin absoluta favorit hobby.

image100

Vem vill inte ha ett sådant här liv?

Jag håller med om att shopping är sjukt roligt. Jag älskar kläder och tycker mode är jätte roligt! Verkligen! Men jag är rädd för att detta inte är en "hobby" värd att satsa på. Det är inte gratis . Och då menar jag inte de summorna VI som konsumenter betalar. Då menar jag de otroligt stora priser som vår jord betalar. Vi har sedan länge förbrukat de reseurser vår planet haft att ge. Många undrar hur detta är möjligt. Hur kan vi ta av saker som inte finns då? Men Det är itne så svårt att handla för mer än vad man har råd med heller! Vårt stora gemensama kreditkort ligger på väldigt höga summor. Men ändå bara fortsätter vi och fortsätter att ta!

Jag hoppar av denna trenden NU. Nu vill jag börja betala tillbaka.

Vad tycker ni?

Kramkram<3

Kommentarer
Postat av: Maja

Jätte bra skrivet! Har inte tänkt på det så tidigare...
Det är rätt klart att jorden tar skit. Med allt vi Konsumerar då det behövs större fabriker och dessto mer utsläpp blir det. Det gav en funderare!
Puss och kram!

2008-04-04 @ 19:55:43
URL: http://maajsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0