Jag är ingen miljöaktivist

Jag är ingen miljöaktivist, jag råkar bara vara en positiv människa. En människa som vill se sin art överleva. En människa som vill kunna se en framtid för oss och allt annat liv på planeten vi fått ärva. En människa som inte vill vara med att förstöra vår planet bara för att vårt samhälle råkat bli på ett visst sätt. En människa som vill vara med att förändra, inte fördärva. En människa som vill kunna dö i min säng när jag blir gammal med gått samvete. En människa som vill veta att jag genom att skött min tid på jorden ha gett mina barn och deras barn får en fin framtid. Jag är bara en människa som vill kunna se djuren leka i skogen, på savannen, på tundrar eller i antarktis utan att veta att vi håller på att knuffa dem över stupet. Jag är bara en helt vanlig människa som vill se en framtid! Är inte du det?


Kommentarer
Postat av: Sassa

Hej!



Mitt namn är Sassa, och jag jobbar med ett tv-program som går ut på att resa.

Jag vill få kontakt med er för att jag tycker erat miljötänkande är intressant.

När ni reser, vart reser ni då? Flyger ni? Tänker ni på miljön i när ni reser? Hur ser det ut med konsumtion?

Jag har tusen frågor till er.



Vi söker alltså familjer/par till detta tv-programmet som kommer att få en resa till sitt typiska resmål.

Inte nog med det, så reser man med ett annat par. Ett par som vi utser, som vi tycker skulle passa paret som skall resa.

Först åker man alltså på det ena parets resa och visar det andra paret hur dom reser, och sedan vice versa.

Man åker alltså på totalt två resor.



Vi kommer att ha inspelning i december, januari, februari. Och då totalt två veckor under den perioden.



Hoppas på snabbt svar, då vi har väldigt tight deadline.



Vänligen, Sassa (ring gärna direkt istället på 0739194916)

2010-11-18 @ 15:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0