Analysera din blogg


När jag var ute och bloggade runt hittade jag en länk till en sida man kunde, genom att skriva sin bloggadress, få reda på hur man själv upplevs i isin blogg. man skriver bara sin bloggadress och så analyserar "typealysen" genom att studera ord och inlägg man skrivit, det tar endast några seckunder, sen ´han man sitt svar. Det var intressant tyckte jag som fick resultatet som vårdare. Det kan väl stämma med tanke på att det jag skrier egentlignen handlar om att vårda planeten och oss själva.


Vårdaren (SF)



"Har du det bra?"


Vårdaren (the relater) föredrar att förlita sig på sina sinnen, det man kan se, höra och ta på. När de ska fatta beslut om något föredrar de att göra det med personlig värme och hur beslutet påverkar människor. Hur viktig frågan är för dem själva eller andra de bryr sig om är oftast det första de tänker på, medan den rent logiska analysen kommer först i andra hand.


De är mycket mer intresserade av fakta om människor än om fakta om saker och brukar därför ha ett smidigt socialt liv. De brukar trivas bäst i arbeten där deras omtanke om andra personer kommer till sin rätt - gärna arbete med barn och äldre, socialt arbete, försäljning (om varorna är konkreta) och serviceyrken.


Det som framförallt driver Vårdare är bra relationer med andra människor. Det kan vara både känslan av närhet med andra människor i nuet (att få hjälpa till eller bli hjälpt) eller upplevelsen av trygga och stabila långsiktiga relationer (familjen, vänkretsen, medlemskap i sammanslutningar etc ). De framstår ofta som sociala och personliga på gott och ont. Vill du få en Vårdares uppmärksamhet - pröva "hmm... skulle du kunna hjälpa mig med... eller hur mår du?".


Man kan ofta känna igen Vårdare på att de ofta använder ord som beskriver människor, känslor och deras uppfattning om dem.


Testa att analysera en blogg här!


Man känner säkert igen sig själv i alla personligheter man läser om tänkte jag. Läste lite omde anra "typerna" som man kunde bli analyserad som. Och jag hittad min typ, som verkligen beskriver mig på pricken. Riddaren kallades den. Det var verkligen jag!

Riddaren (INFP)

Riddaren drivs av starka inre värderingar, vilket de inte nödvändigtvis visar utåt i vardagslag. För att verkligen engagera sig i något är det nödvändigt att de känner att de ser en högre mening med att utföra det. Riddaren drivs av möjligheter som förbättrar världen för andra människor snarare än deras eget välmående. När de väl har hittat sitt projekt är det mycket lätt att dras med av deras entusiasm och vackra vision! Särskilt som de ofta är mycket språkligt begåvade och vältaliga för sin sak. Ofta föredrar de dock skriftlig kommunikation framför muntlig - vilket gör dem till medryckande författare med en djup förmåga till mänsklig psykologisk insikt.


Om en Riddare inte får utlopp för sin vilja att förbättra för andra människor kan de lätt bli hårda mot sig själva - känna sig "misslyckade". De är alltså ofta storslagna både i sina drömmar om möjligheter och i sin självkritik.



Testa att analysera en blogg här!  

När du kollat hur du blev hade det varit roligt om du ville berätta för mig vad du blev.

Kram Mathilde<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0